Kundalini Yoga

kundalini-yoga-2

 Je vhodná pre tých, ktorí majú nielen stresujúce zamestnanie alebo sú v domácnosti ale tiež pre tých, ktorí majú vlastný biznis. Je to cesta pre každého, kto chce nadobudnúť spôsobilosti úspešne zvládať výzvy našej doby. Je to cesta pre bežných ľudí. V kundalini joge je najdôležitejsia vlastná skúsenosť. Kundalini joga je neodmysliteľne spätá s  menom Jogi Bhajan, ktory ju v r.1969 začal verejne vyučovat v USA.

Hlavným cielom kundalini jogy je prebudiť plný potenciál vedomia v jednotlivcovi. Je známa ako Joga vedomia. To sa dosahuje tým, že sa uvoľní a usmerní prúd energie – kundalini, ktorá prechádza energetickými kanálmi pozdĺž chrbtice. Cvičí sa v bielom.

Kundalini joga kombinuje dych, mudry, mantry a jogové pozície. Prináša rovnováhu ako telu, tak aj mysli a duši.

Svojou účinnosťou je kundalini joga dosť rýchla. Zmeny, ktoré chcete vo svojom živote uskutočniť prichádzajú k Vám rýchlejšie, v porovnaní s ostatnými druhmi jogy. Je to bezpečná cesta, ktorá pomocou prirodzených možností tela Vám ponúka stať sa zdravým, šťastným a harmonickým na tele, mysli a duchu.

Kundalini joga, to je pružná chrbtica, dobre fungujúci nervový, endokrinný a reprodukčný systém, láska k sebe, otvorenosť v komunikácii s ľudmi, dôvera vo vlastnú silu, zručnosť a umenie vidieť krásu vo všetkom okolo nás.

Keď chcete zmeniť svet okolo seba, musíte najskôr začať od seba.

Predtým ako začneme cvičiť:

  • ak máte vážne zdravotné problémy alebo užívate silné lieky konzultujte účasť na cvičeniach kundalini jógy so svojím lekárom,
  • konzumujte iba ľahké jedlé a pite iba vodu, a to 2-3 hodiny pred cvičením, v deň cvičenia neužívajte alkohol ani drogy,
  • vynechajte silné parfémy a deodorandy,
  • vypnite mobilné telefóny,
  • navštívte toaletu,
  • majte pri sebe fľašu s vodou,
  • majte na sebe oblečené biele voľné oblečenie z prírodných materiálov a tiež pokrývku hlavy,
  • majte pripravenú podložku alebo prikrývku z prírodných materiálov a vankúšik na sedenie pri meditáciách a sedavých pozíciách,
  • naladíme sa s Adi Mantrou: Ong Namo Guru Dev Namo - 3 x, predtým ako začneme cvičiť

Počas cvičenia:

  •  kundalini jóga je Jóga vedomia; počúvajte svoje telo a robte to čo je pre Vás vhodné,
  • cvičte so zavretými očami,
  • nasledujte pokyny učiteľa počas cvičenia, dodržujte poradie a typ cvičenia, neprekračujte nastavené časy; učiteľ s Vami necvičí, iba cvičenie predvedie;
  • pite vodu medzi cvičeniami ak to potrebujete,
  • ak fyzicky nezvládate pozíciu, vizualizujte;ženám počas menštruácie a tehotným ženám sa neodporúča cvičiť napr: dych ohňa, struna, ťava, Sat krija, inverzné pozície, dvíhanie nôh nad hlavu,
  • cvičenie zakončíme spevom:

“MAY THE LONG TIME SUN SHINE UPON YOU
ALL LOVE SURROUND YOU AND THE PURE LIGHT WITHIN YOU GUIDE YOUR WAY ON”

 Po cvičení:

  • čas na otázky a odpovede, zdieľanie v skupine alebo jednotlivo,
  • pite vela vody, vnímajte svoje fyzické, emočné a mentálne ja; neužívajte drogy ani alkohol,
  • zakomponujte to, čo ste zažili na hodine do svojho života, napr. jednoduché veci ako dlhé a hlboké dýchanie 

Lekcie kundalini jogy s certifikovanou inštruktorkou kundalini jogy 1.stupňa - Savitri Ananda Kaur/p. Nataša

Lekcie kundalini jógy s certifikovanou inštruktorkou kundalini jógy 1.stupňa podľa učenia Jogi Bhajana - Savitri Ananda Kaur/p. Nataša

 Savitri Ananda Kaur - sa venuje hatha jóge 10 rokov. Spoznala aj ostatné druhy jógy, najviac ju však očarila kundalini jóga, ktorá pri pravidelnom praktikovaní prináša do života ozajstnú harmóniu a šťastie, pozdvihnutie vedomia a fyzického bytia. Sila tejto jógy pochádza zo sily kundalini, ktorá sa nachádza v každom z nás a je len na nás ju prebudiť. Okrem jógy sa zaujíma aj o alternatívnu medicínu. Absolvovala mnohé workshopy a semináre na tému jógy a ajurvédy v SR a v zahraničí.  Je certifikovanou inštruktorkou hatha jogy 200 RYT a certifikovanou inštruktorkou kundalini jogy KRI, 1.stupňa. Aktuálne sa zúčastňuje výcviku 2.stupňa.